V málokterém autobusu můžete koukat z jednoho konce na druhý při pohledu ven bočním okýnkem, ale u kloubáku to jde v ostré zatáčce nebo na kruhovém objezdu. Taky poslouchat sténání namáhaných plechů a gumové harmoniky je neopakovatelný zážitek. A že je motor až úplně v zádi a poháněna jsou kola nástavby (v případě Karosy), to jsme taky nikdy tak docela nepochopili. Kloubový autobus je prostě malý zázrak.

Klasický obytňák od Fordu jako retro návrat do 70. let

Jaké jsou základní typy obytných aut a přívěsů?
A Nick Jordan z Austrálie (teď však bydlí ve Walesu) ho miloval natolik, že si pořídil výběhové Volvo B10MA z roku 1986 a přestavěl ho na pojízdný obytným dům. Vnitřní prostor je krásně vzdušný a prakticky dělený – hned za místem řidiče je kuchyň s velkým pracovním prostorem, elektrickým sporákem, mikrovlnkou, dvěma lednicemi, myčkou a dřezem s tekoucí vodou, uprostřed přední části je jídelní stůl a za ním příjemné posezení s originálními sedačkami, v zadní části je pak pracovna, koupelna se záchodem a ložnice s velkou postelí. Zkrátka ve 17 metrů dlouhém kloubovém autobusu je místo úplně na všechno.




Řízení je prý taky velmi jednoduché. Autobus má automatickou převodovku, a na rozdíl od Karos a Ikarusů jezdících u nás má toto Volvo motor v přední části mezi nápravami a poháněná je prostřední náprava (čili zadní kola přední části), takže je to jako jezdit s velkým autem s přívěsem. Samozřejmě potřebujete řidičský průkaz skupiny D, prostorovou představivost na velmi pokročilé úrovni a taky rychlé reakce, to až se budete vyhýbat nožům a hrncům letícím z kuchyňské linky při prvním ostrém zabrzdění.
Nick se na svém pojízdném domě pěkně vyřádil, celá stavba mu zabrala 2 roky. Nyní ho prodává s cenovkou lehce přes milion korun, ale vám nic nebrání postavit si svůj vlastní upravený podle vlastních preferencí. Stačí si sehnat kloubový autobus. A až se teď začnou dopravním podnikům záhadně ztrácet, tak víme proč…
Autor:
