Operační program Doprava
Operační program Doprava (dále jen „OP Doprava“) představuje v programovém období 2014 – 2020 hlavní finanční a technický dokument pro naplňování strategických investičních potřeb a řešení klíčových problémů v sektoru dopravy v České republice. Svým zaměřením navazuje na OP Doprava 2007 – 2013, má však jinou strukturu. Přidány byly některé podporovatelné oblasti a jiné je také zdůvodnění plánovaných intervencí.
Hlavním tematickým cílem je Podpora udržitelné dopravy a odstraňování překážek v klíčových síťových infrastrukturách. V rámci tohoto tematického cíle jde zejména o:
Měnírna Jih včetně posílení napájení tramvajové trati na tř. Kosmonautů
|
|||
Popis projektu |
Celkové náklady |
Výše dotace |
|
Cílem projektu je zlepšení podmínek pro využívání městské hromadné dopravy v elektrické trakci prostřednictvím modernizace Měnírny Jih a kabelového vedení na tř. Kosmonautů v Olomouci a zvýšením spolehlivosti tramvajové dopravy v jižní části tratí MHD. Realizace projektu je spolufinancována Evropskou unií – Fondem soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava. |
24 882 015,00 |
21 149 712,75 |
Měnírna Fibichova56. VÝZVA K PODÁVÁNÍ ŽÁDOSTÍ O DOTACI ZE SPECIFICKÉHO CÍLE 1.4 – VYTVOŘENÍ PODMÍNEK PRO ZVÝŠENÍ VYUŽÍVÁNÍ VEŘEJNÉ HROMADNÉ DOPRAVY VE MĚSTECH V ELEKTRICKÉ TRAKCI – INTEGROVANÉ PROJEKTY ITI |
||
Popis projektu |
Celkové náklady |
Výše dotace |
Cílem projektu je dosažení větší spolehlivosti tramvajové dopravy ve významném přestupním uzlu a zabránění odlivu cestujících z veřejné hromadné dopravy vybudováním nové měnírny na ulici Fibichova. Vybudováním nové měnírny dojde ke stabilizaci napájení přetíženého klíčového dopravního uzlu tramvajové trakce MHD, snížení počtu poruch
Realizace projektu je spolufinancována Evropskou unií – Fondem soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava. |
63 251 970,05 |
44 418 537,84 |
Integrovaný regionální operační program
Integrovaný regionální operační program (IROP) navazuje na sedm regionálních operačních programů a částečně na Integrovaný operační program z programového období 2007–2013. Prioritou IROPu je umožnění vyváženého rozvoje území, zkvalitnění infrastruktury, zlepšení veřejných služeb a veřejné správy a zajištění udržitelného rozvoje v obcích, městech a regionech.
IROP 2014–2020 je rozdělen pěti prioritních os:
Nákup oboustranné tramvaje pro tramvajovou trať na Nové Sady50. výzva ITI Olomoucké aglomerace k podávání žádostí o dotaci ze specifického cíle 1.2 – Zvýšení podílu udržitelných forem dopravy |
||
Popis projektu |
Celkové náklady |
Výše |
Číslo projektu: CZ.06.1.13/0.0/0.0/16_045/0012525 Předmětem projektu je pořízení 1 kusu plně nízkopodlažní a bezbariérové oboustranné tramvaje pro MHD v Olomouci, s cílem zajištění dopravní obslužnosti v olomoucké městské části Nové Sady, rozšíření vozového parku nízkopodlažních a bezbariérových vozidel, což přinese zvýšení dostupnosti MHD pro osoby se zdravotním a pohybovým postižením a pro rodiče s kočárky, zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti městské hromadné dopravy Realizace projektu je spolufinancována Evropskou unií – Evropským fondem pro regionální rozvoj v rámci Integrovaného regionálního operačního programu. |
34 817 750,00 |
23 375 000,00 |
Číslo projektu: CZ.06.1.37/0.0/0.0/16_045/0005148
Cílem projektu je pořízení 2 ks modernizovaných, částečně nízkopodlažních a bezbariérových tramvají pro MHD v Olomouci, s cílem zajištění nízkopodlažní přepravy resp. navýšení počtu částečně nízkopodlažních a bezbariérových vozidel, což přispěje ke zvýšení dostupnosti MHD pro osoby se zdravotním a pohybovým postižením a pro rodiče s kočárky, zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti městské dopravy a snížení dopadu veřejné dopravy na životní prostředí.
Finanční příspěvek IROP: 32 190 350 Kč
Číslo projektu: CZ.06.1.37/0.0/0.0/16_022/0001234
Cílem projektu je pořízení 8 ks plně nízkopodlažních a bezbariérových tramvají a 1 ks plně nízkopodlažního elektrobusu pro MHD v Olomouci, s cílem zajištění nízkopodlažní přepravy, jejímž přínosem je zvýšení dostupnosti MHD pro osoby se zdravotním a pohybovým postižením a pro rodiče s kočárky, cílem zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti městské hromadné dopravy a snížení emisí škodlivin do ovzduší.
Finanční příspěvek IROP: 164 012 600 Kč
Číslo projektu: CZ.1.12/1.2.00/27.01404
Termín realizace: 17.10.2011 - 28.2.2014
Předmět projektu: Pořízení 14 ks obousměrných tramvajových vozidel a modernizace dalších 4 ks stávajících vozidel. Všechna tato vozidla musí být z min. 30% plochy nízkopodlažní.
Finanční příspěvek ROP: 272 499 999,99 Kč
Číslo projektu: CZ.1.12/1.2.00/21.01303
Termín realizace: 18.10.2010 – 30.10.2013
Předmět projektu: Nákup 12 ks nízkopodlažních autobusů o délce 12m a 4 ks nízkopodlažních kloubových autobusů o délce 18m.
Finanční příspěvek ROP: 35 000 000 Kč
Číslo projektu: CZ.1.12/1.2.00/03.00399
Termín realizace: 10.10.2008 – 30.1.2010
Předmět projektu: Projekt obsahuje investici do HW a SW a vybavení inteligentních zastávek a informačního systému – poskytování hlasových informací pro nevidomé a pořízení tří nových inteligentních zastávek Pionýrská, Wolkerova, Pražská (všechny směr centrum).
Finanční příspěvek ROP: 3 825 000 Kč
ROP Střední Morava http://www.rr-strednimorava.cz/
Dopravní podnik města Olomouce, a.s.
Sídlo společnosti:
Koželužská 563/1, Olomouc
+420 585 533 111
dpmo@dpmo.cz
Prodejny:
Legionářská 1, Olomouc
+420 585 533 250
dpmo@dpmo.cz
po-pá 6:00 - 18:00
Hlavní nádraží, Olomouc
+420 584 148 414
dpmo@dpmo.cz
po-pá 5:00 - 19:00
Ostravská ul., Olomouc
+ 420 585 313 848, 917
po-pá 5:00 - 17:00
(smluvní prodejce)
Copyright © 2021 Dopravní podnik města Olomouce, a.s.
Realizace © WINTERNET s.r.o.