Jednokolejná trať vedla Oveneckou ulicí a končila u vchodu do Královské obory. V následujících letech byla její trasa prodloužena na 1,4 kilometry.
Zajímavostí letenské elektrické dráhy byl první pražský integrovaný dopravní systém. Vydávaly se zde totiž společné jízdenky pro elektrickou tramvaj a nedalekou letenskou lanovou dráhu, ačkoliv šlo o dva rozdílné dopravní podniky.
Zpočátku měla dráha k dispozici dva jednoduché otevřené vozy, které svým vzhledem připomínaly tehdy oblíbené letní vozy koněspřežné tramvaje. V roce 1894 se vozový park rozrostl o první dva zavřené vozy. K běžnému provozu však bohatě stačily jen dva vozy. Zájem o trať totiž postupně upadal a její provoz byl v celkovém výsledku ztrátový. Dráha sloužila sezónně do roku 1900, zrušena byla v roce 1902. Během deseti sezón první česká elektrická dráha přepravila 593 027 cestujících.
František Křižík všechny čtyři tramvajové vozy pak přestěhoval do Libně, kde od roku 1896 provozoval svůj další soukromý tramvajový dopravní podnik na trase Praha – Libeň – Vysočany. Libeňská dráha byla, na rozdíl od letenské tramvaje, mimořádně úspěšná. Než ale elektrické tramvaje začaly dominovat v pražské městské hromadné dopravě, uplynulo ještě několik let.
Zpočátku se budovaly oddělené tratě elektrických drah v pražských předměstích. Teprve po odkoupení sítě koněspřežné tramvaje od belgického podnikatele Eduarda Otleta Elektrickými podniky královského hlavního města Prahy a její následné elektrifikaci bylo možné přikročit k budování jednotné tramvajové sítě v pražské aglomeraci.
Zdroj: extrastory.cz
Sdílet
Dopravní podnik města Olomouce, a.s.
Sídlo společnosti:
Koželužská 563/1, Olomouc
+420 585 533 111
dpmo@dpmo.cz
Prodejny:
Legionářská 1, Olomouc
+420 585 533 250
dpmo@dpmo.cz
po-pá 6:00 - 18:00
Hlavní nádraží, Olomouc
+420 584 148 414
dpmo@dpmo.cz
po-pá 5:00 - 19:00
Ostravská ul., Olomouc
+ 420 585 313 848, 917
po-pá 5:00 - 17:00
(smluvní prodejce)
Copyright © 2021 Dopravní podnik města Olomouce, a.s.
Realizace © WINTERNET s.r.o.