Modernizace měnírny Jih vč. posílení napájení tramvajové trati na tř. Kosmonautů


Dopravní podnik města Olomouce, a.s. v měsíci květnu dokončil další investiční akci, která zvýší spolehlivost tramvajové dopravy v Olomouci.

Jak vypovídá samotný název, tak stavba je členěna na 2 stavební objekty, kdy prvním je modernizace stávající trakční měnírny Jih a druhým je pokládka trakčních kabelů na tř. Kosmonautů.Samotná realizace stavby byla poměrně náročná, protože bylo nutné zachování provozu měnírny po celou dobu realizace stavby. Stavební práce byly realizovány v rámci jednotlivých etap s ohledem na zachování tramvajového provozu na tř. Kosmonautů. Tento stavební postup jistě ocenili především cestující, kteří nemuseli využívat náhradní autobusovou dopravu.

V průběhu výstavby byly položeny trakční kabely v celkové délce více jak 7 km. S pokládkou nových trakčních kabelů souvisí i navýšení výkonu 2 ks trakčních transformátorů z 2 000 kVA na současných 3 300 kVA. Současně byla provedena výměna 2 ks usměrňovacích jednotek a 6 ks napáječových skříní včetně napáječových vypínačů. Tímto realizovaným stavebním záměrem je zabezpečena plynulá dodávka trakční energie pro tramvajový provoz na daných napájecích úsecích.

Z důvodu morální zastaralosti původního řídicího systému bylo rozhodnuto o instalaci nového řídicího systému typu Foxtrot, který se osvědčil během rekonstrukce MR Střed v roce 2016 a modernizace dálkového ovládání mezi měnírnou a energodispečinkem z důvodu zajištění kompatibility. V neposlední řadě byla provedena výměna vzduchotechniky, která již neplnila svou primární funkci a docházelo k přehřívání transformátorů v letních měsících.

V posledních letech, v souvislosti se zvýšenou intenzitou dopravy přes tř. Kosmonautů po rozšíření tramvajové sítě směrem na Nové Sady, vzrostla spotřeba trakční elektrické energie. S takovou energetickou zátěží ovšem při výstavbě měnírny Jih v roce 1997 nebylo počítáno, proto DPMO přistoupil k této modernizaci a rozšíření. Zvýšený výkon měnírny Jih bude zároveň sloužit jako záloha pro napájení úseku přednádraží, čímž se minimalizuje riziko ochromení páteřního uzlu tramvajové dopravy v Olomouci.

Celkové finanční prostředky vynaložené na tuto stavbu jsou ve výši 18 220 878,- Kč bez DPH. Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií z Operačního programu Doprava ve výši 85% uznatelných nákladů.

 

Všechny aktuality

Dopravní podnik města Olomouce, a.s. Dopravní podnik města Olomouce, a.s.

Sídlo společnosti:
Koželužská 563/1, Olomouc
+420 585 533 150

Prodejny:

Legionářská 1, Olomouc
+420 585 533 250

po-pá 6:00 - 18:00, so 7:00 - 12:00

Hlavní nádraží, Olomouc
+420 584 148 414

po-pá 5:00 - 19:00, ne 14:00 - 19:00

Ostravská ul., Olomouc
+420 585 313 861
po-pá 5:00 - 17:00
(smluvní prodejce)

Najdete nás také na:

YouTube Instagram Google Plus

Copyright © 2016 Dopravní podnik města Olomouce, a.s.

Realizace © 2016 WINTERNET s.r.o.